علائم خرابی ذغال استارت خودرو چیست ؟

علایم خرابی زغال استارت خودرو
زغال استارت خود که به عنوان زغال الکتریکی نیز شناخته می شود , جزء مهمی از سیستم استارت و دینام اتومبیل می باشد , زغال استارت برای انتقال جریان الکتریکی از باتری به قسمت های دیگر خودرو مورد استفاده قرار میگیرد و خرابی آن می تواند برای راننده مشکلاتی ایجاد کند , در ادامه به بررسی رایج ترین علایم خرابی زغال استارت خودرو می پردازیم تا بدین طریق بتوانیم نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام نماییم . یکی از محصولات مان پارت زغال و جاذغالی استارت خودروهای پراید و پژو و…. سایر خودروهای داخلی میباشد . چنانچه قصد خرید با قیمت تولیدی دارید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با ادامه مقاله
- 3 وظیفه مهم زغال استارت خودرو
- نشانه های خرابی زغال استارت خودرو
- بررسی علت خرابی زغال استارت
- اگر زغال استارت تمام شود
3 وظیفه مهم زغال استارت خودرو
- برقراری تماس با دنده شناور موتور
- انتقال جریان الکتریکی از باتری به موتور
- چرخش موتور و راه اندازی آن
نشانه های خرابی زغال استارت خودرو
خرابی زغال استارت خودرو می تواند مشکلاتی در عملکرد استارت و دینام ایجاد کند در ادامه به برخی از رایج ترین علایم خرابی آن می پردازیم .
شنیده شدن صدای غیر عادی از موتور :
از جمله علایم خرابی زغال استارت خودرو ,شنیدن صدایغیر عادی از موتور است , در صورتی که در هنگام استارت زدن صدایی مانند جیر جیر یا تق تق از موتور به گوش برسد احتمالا به این معنی است که زغال ها خراب شده اند .
کاهش قدرت استارت :
اگر موتور به سختی روشن شود یا اینکه برای روشن کردن آن نیاز به تلاش های مکرر باشد ممکن است زغال ها ساییده و یا خراب شده باشند .
استارت نخوردن خودرو :
یکی دیگر از علایم خرابی زغال استارت خودرو , این است که هیچ صدایی از استارت خودرو به گوش نرسد و موتور نیز روشن نشود .
کم و زیاد شدن نور چراغ های داشبورد :
از دیگر علایمی که به زغال استارت خراب خودرو مرتبط است , نوسانات نور چراغ هاست , یعنی در هنگام استارت زدن , نور چراغ های داشبورد کم و زیاد شود .
کاتالوگ اتوماتیک استارت با قیمت کارخانه
تمام شدن یا کثیف زغال استارت :
تمام شدن زغال استارت نیز از نشانه های خرابی آن است همچنین تجمع کثیفی , گرد و غبار یا زنگ زدگی بر روی زغال ها می تواند باعث کاهش کارایی و عملکرد آن شود , کثیفی و آلودگی می تواند باعث ایجاد مقاومت در تماس زغال و روتور شده و جریان الکتریکی به خوبی منتقل نشود به علاوه کثیفی باعث ایجاد دماهای بالا در ناحیه زغال می شود که می توان به خرابی آن سرعت ببخشد .
حرارت بیش از حد در ناحیه استارت :
در صورت بروز حرارت زیاد در ناحیه استارت به احتمال زیاد , زغال ها خراب شده اند .
خرابی درپوش :
از نشانه هاس خرابی زغال استارت این است که در هنگام بسته شدن درپوش استارت , زغال ها شکسته و یا سیم متصل به زغال ها قطع و آسیب می بیند .
درگیری زغال استارت :
اگر زغال ها به شدت ساییده شده باشند نمی توانند به درستی با روتور تماس بر قرار کرده و چسبندگی ایجاد می شود و نیز تجمع آلودگی , روغن و زنگ زدگی در ناحیه زغال ها می تواند باعث چسبندگی و درگیری شود .
بررسی علت خرابی زغال استارت
- سایش طبیعی
- آلودگی و زنگ زدگی
- حرارت زیاد
- عدم تراز بودن زغال ها
- کیفیت پایین زغال ها
- روشن کردن موتور در شرایط نامناسب یا تلاش برای استارت زدن در صورت وجود مشکلات دیگر
- نقص در سیستم برقی مانند مشکل در دینام , باتری یا سیم کشی
اگر زغال استارت تمام شود
باید هر 100 کیلومتر زغال های استارت تعویض شوند اگر زغال استارت تمام شود با علایمی همراه خواهد بود از جمله
- نور استارت خودرو از کار افتاده یا اختلال نوری وجود دارد .
- بارها کلید استارت را بچرخانید و موتور خودرو واکنشی نداشته باشد.
- اگر بشنوید چرخ های زغال استارت با صداهای غیر طبیعی چرخانده می شوند .
- هنگام چرخاندن کلید استارت موتور خودرو صدای ضعیفی ایجاد کند و یا چرخانده نشود.
خرید دوشاخه استارت بدون واسطه